26 Ocak 2013 Cumartesi

Kum boncuktan yaka altı kolye

Her ne kadar işli yakalar daha çok tercih edilse de benim favorim uçları yaka altına gizlenen kolyeler.. Daha zarif, daha sade olduğunu düşünüyorum.. Hele bir de el emeği olursa değmesinler keyfime :)


Beyaz saten-ipek gömleğimi o kadar çok seviyor ve giyiyorum ki, artık farklı dokunuşlar gerektiğini düşündüm. Hemen İzmir caddesine gidip altın sarısı kum boncuk aldım. İp olarak da Altınbaşak polyester dantel ipliği kullandım, 50 numara. Tek kat kullanınca yetiyor. İlk başta misina ile denemiştim ama dantel ipi ile hem daha kolay hem daha sağlam oluyor. 
Kum boncuk paketi 1,25 lira (bir paket ancak kullanmışımdır)
Dantel ipi 2,5 lira (idi sanırım)
Dantel ipi açıldığı için yakmak gerekebiliyor. 




Yine nette bir çok modele bakmama rağmen en çok hoşuma giden yabancı siteleri gezerken rastladığım kar tanesi oldu. Orijinali iki renkle yapılmış olsa da benim sarı boncuklara oldukça yakıştılar bence..

Kar tanesi yapım aşamaları:


Öncelikle altı kar tanesi yapıyoruz. Yalnız ilk defa çalışanlar için bolluğu-sıklığı tutturmak can sıkıcı olabilir. Bu noktada biraz sabırlı olmalısınız. İki üç denemeden sonra eliniz alışacaktır. Ben altı tane kullandım ama daha da küçük bir kolye isterseniz üç kar tanesi de yeterli olacaktır. 
Tek tane :)



Altı taneyi uçlarından birleştirdikten sonra (birleştirirken çok sıkmamaya özen gösterin ama düzgün tutun),iki ucundan küçük çatal iğneler takıyoruz:
Boncuk işimizi yakalı bir bluz yakasının altına iğneliyoruz. Diksek de olur bence ancak her defasında yıkarken sökmek istemedim. bir de aynı modelden başka renkte gömleğimle de kullanırım diye düşündüm :)


Ve bir saatten daha kısa bir sürede bu şekilde dikkat çekici  bir detaya sahip olabilirsiniz.. Bu tarz kolyeleri denemeye devam edeceğim :) Selametle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder